Thursday, November 06, 2008

Twilight Tuesday Inspiration Challenge #6

Yes! I am on a total Twilight high!!! LOL! I am really enjoying the books - I'm half way through the 2nd book - and cannot believe what I am reading!!! LOL!, and then I have 2 more books waiting for me... maybe 3! The author is working on the 5th installment!!! Yeaaa!

So... Twilight Tuesday Inspiration Challenge is hosted by my new friend Tonya at Stamp Happens... you can find all of the challenges rules and regulations here! ;)

The inspiration for this week is "Rain". (Your have to read the book and you will completely understand!!!) The story takes place in Forks, WA - the rainiest place in the whole entire United States... and as a 'Twilighter', we all know how important the cloudy weather and rain are ;)

So - here's my "Rain" inspired card... the lead character, Edward, also inspired my colors... he loves the way dark blue looks against his Love's skin... We all know how bad I am with pics! I really tried to get the lighting right... the paper is shimmery (The Paper Co. Sapphire Cool Metallic CS) and I used white chalk (Kaisercolour chalk) for a cloud stencil (TheCrafters Workshop) on it... it was really hard to get that in the pic. I used my new CutterBee to make my circles :) I didn't have the right blue to use my Fiskar Rain Texture plate - so I used the plate on white paper and then colored it in using my chalk again... I think that it came out pretty good ;) See the lil' bling on my raindrops... I also used a Bazzill black tie brad to hold in the hands of time...I thought that the ribbon would add a lil' extra touch... you have to read this book!!!G Studio Alphabet stamp set provided my sentiment!

Can you see my clouds? I LOVE this paper sooo much - it's so shimmery!!!

Please tell me what you think - I would LOVE to hear everybodys opinions on this one!... even if you don't have a clue what Twilight is :)

I may have to try out the other challenges (1 thru 5) before it's too late :)

The movie will be out in less than 2 weeks!!! Check out the trailer all the way at the bottom of my blog ;)

BTW - Harry Potter info is down there too, LOL!!! I know - grow up! - Right?!?!?

9 comments:

Stampvamp said...

OME!! This is stunning!! I LOVE the hands of time! I LOVE the rain drops...I LOVE the paper!! I adore the whole card! I'm so glad you've joined Team Edward with me!!!

WhimsicalThoughts said...

Love the card, it's so cool! Great job

Beth said...

Wow! This is awesome! I love the paper, and the 'eternal'/time theme - this is awesome! (Did I say that already?!)

SOOO glad you are playing along! It's always more fun to play with others! Rock On, Twilighter! :)

Eve said...

Wow- you did an OUTSTANDING job!
Wish I would have thought of the clock hands!
LOVE it!
Kindly,
~Eve

Sara said...

Great card my sissy!!!!

I love the rain drops and clock!!! Very cool idea.

Sara

Charlene Austin (Willow01) said...

Hi!! I am afraid I have to admit I know nothing about the books. BUT I do know I love your card! I love the clouds on the shimmery paper and the gorgeous hands of time. Very nice.

Jami {sgtStamper} said...

OMG Margie - this is my most favorite card of yours!!! I love how those clouds look on that shimmery paper, and that clock is sooooo cool!!! This is fabulous!!!
hugs, Jami

Danielle said...

I just stumbled onto your blog. How awesome! Great job on this!

Ginny said...

This is beautiful!

BTW, I love Twilight & Harry Potter as well, lol.

 
Design by Imagination Designs
Graphics by PSW Shop